sâmbătă, 10 august 2013

Prin România și Bulgaria, 992 km în 6 zile

Am avut doar 6 zile la dispoziție ca să vizitez nordul Dobrogei și nordul Bulgariei. Iată ce am aflat, făcut și întreprins cu Bogdan-Cătălin Cazacioc între 3-9 august 2013. 
Dar iată....
  • Am făcut 992 de kilometri în 6 zile, 19 ore la volan, 2 țări vizitate, România și Bulgaria;
  • Am dormit la 3 gazde, din familie, evident: la Smardan, la Gelu; la Balabancea, la Traian (Tulcea), la Mangalia, la Savu Lucian (Constanta).... 
  • Am vizitat, stai să vedem, orașe: Brăila, Măcin, Issacea, Babadag, Constanța (pe centura...hm....), Mangalia, Balcic, Dobrici, Silistra, Călărași (tot pe centura)..... 
  • Ne-am inmuiat picioarele in apa la lacul Razim, lângă capul Doloșman, la Vadu (Corbu), la Durankulak (Bulgaria, mai jos de Vama Veche)..... 
  • Am văzut, câte porturi ? Portul Jurilovca, portul Mangalia, portul Balcic, și evident golful Dalboka, lângă Kaliakra (Bulgaria);
  • Cetăți vizitate: Noviodunum (la Issacea), Ibida (la Slava Rusă), Enisala (la Enisala), Argamum (la Jurilovca), Histria (lângă Istria), Kaliakra (la Capul Kaliakra).... 
  • Drumuri nașpa: între Slava Rusă și Babadag...dar un traseu de aventură....de 8 km de gropi...deși cel mai scurt între.... 
  • Păduri și rezervații văzute: rezervația de fagi de la Parcul Național Muntii Măcinului, Rezervația Biosferei Delta Dunării (Razim, Vadu/Corbu). În Bulgaria rezervația de la Durankulak.... 
  • Un teritoriu de Grup de Acțiune Locală (GAL Delta Dunarii) străbătut: Jurilovca, Ceamurlia de Jos....
  • Două alimentări cu benzină, la plecare la Lukoil și la final, spre Mangalia, la Năvodari (Rompetrol)....992 km parcurși, cu circa 6,4 litri la 100 km
  • Un traseu special în Bulgaria, la Durankulak (8 km mai la sud de Vama Veche, o plajă de 6,5 km, liniștită, back in time);
  • O vizită la Capul Kaliakra (cetate, 3 leva de persoane, parcare, toaleta extra, smochini), o masă la Dalboka (ciorbă de midii, 5 leva), o trecere prin Balcic, un tur cu mașina)....
  • Două treceri cu bacul, la Smârdan și la Silistra/Calarasi
  • Cea mai ciudată servire: la Mangalia, la intrarea în oraș, la un fast-food cu de toate (autoservire, hotel, linie de transport, etc.) dar unde personalul de servire pândea clienții începând cu ora 20.30, ca să strângă mesele și scaunele de pe terasă
  • M-am întâlnit cu și am dat sfaturi unei familii ce se rătăcise în Dobrici, vroia la ajungă la Ruse (nu la Silistra) și nu văzuseră și nu folosiseră niciodată bacul;
  • Cele mai bune drumuri? În Bulgaria, pe ruta pe care am fost eu;
  • Cea mai buna semnalizare: în Bulgaria, pe ruta pe care am fost eu
  • Cea mai proastă semnalizare, la Călărași, la bac: am mers pe un drum de centură și pe urma unui indicator (singurul) și am ajuns la Lehliu și apoi pe A2. M-am prins că era aiurea, dar prea târziu;
  • Condiții meteo: vitrege, temperatură foarte ridicată, dar mai puțin ca în vestul țării (unde au fost peste 35 de grade)....
  • Cea mai interesantă parte a călătoriei: ploaia cu furtuna aprigă la Smârdan, care a cauzat și întreruperea alimentării cu energie electrică până la 3-4.00 a.m. 
  • Am făcut 992 de kilometri în 6 zile, 19 ore la volan, 2 țări vizitate, România și Bulgaria.































Niciun comentariu: