duminică, 5 iulie 2015

Locuri cu cafea in oras: Do you a want a shot or a spot?

Do you a want a shot or a spot? Duminica 5 iulie 2015 am plecat într-o excursie urbană cu bicicleta, de la Parcul Tineretului spre Piata Victoriei. Dupa ce m-au claxonat o patrula a Politiei si trei autovehicole - un autobuz RATB si doua autoturisme, am ajuns cu bine la Piata Victoriei. Tinta mea a fost Biscuit, pe str. Popa Savu. Am ajuns in capatul strazii, la Steam. Pe str. Uruguay 22. Eu nu descriu locul, ci trairea pe care am avut-o intr-un loc aparte. Because this is to be slow. Si veti gasi in imaginile din articol ilustrarea a ceea ce am gasit la Steam. Asadar.
Do you a want a shot or a spot?
In primul rand. Veti gasi in internet opinii despre Steam la Sinziana Pop (scuze, dar nu mi s-a parut ca Steam este un takeaway coffee shop, ci un stay to experience coffee) care, by the way, absolut intamplator cred ca era una din persoanele care consuma cafea la fata locului. Opinie in Metropotam, un loc in internet in care veti gasi opinii pozitive si niciodata negative, un amestec de reclama soft si promovare a unor locuri noi pentru whomever else, X generation, Y generation, millenials? Sau la Foodstory Pro TV. Aveti de unde alege.
Ce pot sa va spun este ca am dat din intmplare peste acest loc, cunoasteam oarecum vecinatatea. Cand am vazut localul, "fata locului", am facut la dreapta cu bicicleta. M-a suprins insertia in ambientul rezidential, cu note de design gandit pentru o clientela educata. Doua doamne consumau cafea la un chat in fata Steam (vezi nota de mai sus). In interior, un cuplu cu un copil, ca la ei acasa(carucior, lucrui, stuff). Preparatorul de cafea, probabil barrista, era intre aparatele lui, fara sa aiba acea atitudine mercantila de a-ti
vinde imediat ceva. Cele mai mari temeri ale mele au fost legate de concordanta dintre atmosfera de bun venit pe care o promite locatia, familiaritatea, sentimentele pe care le inspira folosirea lemnului, logo-ul pirogravat care trimite direct si simplu la abur pentru a sugera infuzia, tot setul de carlige vino-incoa.

Am crezut ca este un fake, ca persoanele care sunt acolo sunt o parte din decor. Cuplul cu copii este prezent pentru ca sunt patronii, supravegheaza intr-o zi de duminica afacerea, femeile din fata lui Steam au nimerit din greseala pentru se comporta banal, ca si cum nu ar fi intr-un loc deosebit. Iar barrista, cand il voi lua la intrebari, va reusi foarte putin sa raspunda la intrebari, va incerca sa ma taie cu raspunsuri generaliste. 

Supriza placuta a fost ca desi l-am rasucit pe barrista cu intrebari over and over, despre aparate si cafea, pentru a intelege foarte bine oferta si conceptul, nu s-a enervat, nu s-a comportat ca un atoatestiutor condescendent. Cuplul nu a dat atentie discutiei noastre, ma asteptam sa intervina cu explicatii, ca sa imi confirme banuiala ca sunt antreprenorii. Chiar daca ei erau, l-au lasat pe barrista sa explice. 



Si intre timp a mai venit o familie cu doi copii care au ales sa consume ceva intr-un spatiu minimalist alaturat, pe care nu il vazusem. Si cel mai important mi-am facut selfi-uri pentru blog, peste tot. De regula comerciantii "industriali" sunt agresivi si iti refuza dreptul la imagine in context. Barrista mi-a spus sa fac ce vreau. This is good! Cu observatia ca un selfie este in aceasta situatie un witness marker, nu confirmarea faptului ca ma cred cineva. I like coffee slow.


Deci nimic nu era fals, era totul normal, at its place. La sfarsitul experientei, m-am simtit relaxat cat s-a putut, ca nu este un fake. Cel mai mult caut adesea in aceste oferte noi in piata, adevarul, atributul de genuin, nu de comert, nu de perdea de fum, in spatele careia sa gasesti mercantilismul. Trebuie sa existe dar sa nu fie strident, sa fie subtil. Sa se vada ca pravalia este un semn de respect fata de consumator.

PS: Insist pe ideea ca Steam este un slow coffee shop, nu un coffee shop pentru take away. Desi poti lua cafea acasa, Steam este un loc al experientei. Starbucks este un loc al consumului. Do you a want a shot or a spot?





Niciun comentariu: