miercuri, 12 martie 2014

APRIL, aflatoxină și Eurobarometru PAC

Despre lapte și relația noastră cu el, nu strică să ne întrebăm ce scrie pe etichetă ambalajului produsului. APRIL este organizația procesatorilor industriali de lapte din România. Care marcă de lapte pe care îl cumpărați este din România, de la fermieri români, de la văcuțe românești? Vă aduceți aminte criza aflatoxinei din anul 2013? Poate ați luat în considerare panica și nu ați cumpărat lapte de la supermarket. Poate, alternativ, ați cumpărat lapte neconform, de la țărani, de la trotuar sau din piețele urbane. Etc. S-a creat o întreagă istorie care a inclus și conspiraționismul, că totul este de fapt o criză de imagine creată de unii și alții, ca să ia cote de piață. Iată că vine sondajul european Eurobarometru și confirmă ce spuneam. Că românii vor lapte românesc, să se vadă pe etichetă!......
Între procesatorii de lapte și consumatori avem o criză de încredere. Ce face APRIL să dispară această criză de încredere? Unde este investiția producătorilor de lapte în personalizarea relației cu laptele românesc? Unde găsiți în comunicare de marketing afecțiunea dintre o vacă românească, un fermier român și consumatoru român? Și mă refer la lapte. Cu excepția vacii, nicăieri nu găsiți fermierul român. Ce își dorește acesta? Originea laptelui, regiunea de origine și dacă este din UE. Scrie aste pe etichete? Parțial. De ce producătorii de lapte nu fac asta? Probabil pentru că s-ar vedea că laptele nu prea este din România? Să dovedească contrariul.




Niciun comentariu: