duminică, 22 iunie 2014

Supa tarator, musaca, palacinte din Bulgaria



Am tras o fugă până în Bulgaria. La Veliko Tarnovo. Sau Veliko Turnovo. Ori Veliko Târnovo. Sau Ţarevgrad Turnovo. Nuanţe şi nuanţe culturale. Evident că am tras cu ochiul la magazinele alimentare locale, am testat câteva locante, şi am observat. Azi vă ofer, în imagini, impresii despre ce am mâncat în apropiere de piaţa Asen, la un mic local popular, afumat, de rezistenţă faţă de ofertele de alimentaţie publică mainstream, local aflat în apropierea cetăţii Ţareviţa Turnovo. Ce am ales? Supă de castraveţi tarator, musaca şi pâine, palacinte. Tarator este o supă de iaurt întins, diluat, cu castraveţi tăiaţi mărunt, rece, cu mărar presărat. Musacaua avea special faptul că avea cartofii tăiaţi cubuleţe şi era însoţită de iaurt. Alături am avut şi nişte palacinte, ceva între pâine şi turtă, făcute la cald. Anecdotic este faptul că domnul care era şi patron şi bucătar, era cu fiul său, şi, pentru că o rup uşor pe bulgăreşte, s-a interesat de comerțul cu mărfuri chinezești din București. I-am confirmat că da, există un en-gros la București, Dragonul roșu. Dar că prețurile sunt mari. Ideea lor era ca fiul să dea o fugă până acolo pentru niscaiva comerț. Masa a fost interesantă. Mulțumim și vedeți imaginile. 




Niciun comentariu: