duminică, 31 mai 2015

Vin "Johnny go home"....din Spania

"Ion se intoarce din Spania"...Vin... Este un skepsis de marketing. Un producator de vin din Spania si-a proiectat vinul din tara de origine, pe rafturile retailului din Romania, cu un nume atragator. "Ion se intoarce....acasa"...

 Explicatia mai departe....

Napolitane Nana sau batoane de casa

Le-am gasit la un mic magazin de la cladirea TEAMNET, la Green...Foarte bune, identitatea vizuala bine conturata si asamblata. Va recomand sa cautati...



Sigara borek cu yufka de la Hurrem

Daca vreti sa preparati degetele turcesti (aluat, compozitie) ca AICI sau ca AICI, va recomand foaia lor....de la Hurrem....au laborator la Constanta si le aduc in Bucuresti...


Piratii din Caraibe si bautura lor preferata...

Ati vazut vreodata "Piratii din Caraibe"? Capitanul Sparrow exista si este un label de ceva spirtos. Nu, nu face parte din setul marketing al lui Johnny Depp....Este doar un produs care vrea sa speculeze asocierea....Cand nu ai brand, iti aduci din dulap ceva corelat....poatre merge...



Cat de educati sunt consumatorii romani?

Poti avea de-a face cu o marca originala (PEPSI), cu una privata, totusi marca (MEGA IMAGE), si cu marci generice (LIDL, AUCHAN). Sunt ca oamenii si actul de identitate.

Prima are un act de identitate, de tip unicat. A doua, este un set de marca, impartita pe categorii. A treia comunica doar categoria. Este pentru consumatorii putin educati si cu putini bani. Conteaza sa scrie Orange nu sa fie Fanta. Adica sunt tratati drept saracuti la minte. Sau luati drept ceea ce sunt? Din pacate. Ce gasesti la raft iti spune ce nivel de educatie au consumatorii.

30 May 2015: Slow Food International Press Review @SlowFoodHQ

Slow Food International Press Review

Dear Slow Foodies,
 Here is our weekly selection of articles:
 We Feed the Planet - Terra Madre Youth will be held on October 3 - 6 2015 and will gather in Milan farmers, breeders, fishermen and students to discuss the future of food and our planet. Slow Food launched a crowdfunding platform created by Saatchi & Saatchi to enable thousands of young farmers to attend the event.
Jordan, Ammon News: http://bit.ly/1HtKYVO
Netherlands, Nieuwe Oogst.nu: http://bit.ly/1PJTzxu

sâmbătă, 30 mai 2015

Tendinte in #food din #Huffington Post...tendinte din America

Cica ar creste ponderea gustarilor in mesele zilnice? Vi se pare familiar ? Si daca aveti acest obicei de la 65 de ani incolo, va lungiti viata. PS: Cum, nu mesele cu multa carne si carnati as seen on TV sunt cele ce ne fac bine?

Grazing Golden-Agers
Ninety-one percent of people say they snack daily, according to Nielsen. While snacking is on the rise among all ages and genders, research shows that snacking among consumers over the age of 65 could contribute to additional years with a higher quality of life. We'll see more boomers - those raised in the "three square meals a day" era - employ a "grazing" approach to eating next year. When boomers snack, they'll focus on foods rich in nutrients like protein, fiber and Omega3s that can help promote bone health, like sunflower seeds, nuts and whole grain popcorn.

Cele mai bune vinuri spumante #Cava

Conform New York Times AICI Asa am aflat ca si la aceasta categorie de vinuri spumante spaniole, s-a falsificat la greu. Dar metoda de productie este mult mai interesanta decat la Champagne...


Din teren, mancati usturoi de vara? Mellissa Clark

Green Garlic Toast....o reteta nu geniala, dar inedita de pasta de usturoi...cu....


miercuri, 27 mai 2015

La masa in restaurantele italiene din Bucuresti #Italia

Ei spun asta si merita sa incercati. "Cele mai bune restaurante italiene din București vă oferă spre degustare adevăratele produse ale bucătăriei “del Belpaese”. În perioda 29 mai – 4 iunie în principalele restaurante italiene din București care au aderat la inițiativă la invitația Agenției ICE și care vă vor oferi posibilitatea de a servi un meniu italian tipic la un preţ promoțional, însoțit de un pahar de vin bun…italian!"




marți, 26 mai 2015

How about #pink colours of #food?

Avoid pink cookies! Do not try always be "bennetone" of sweets...In Romania, extreme colours used for food, are avoided. I did not thought on this until last night, 25th of May 2015, when participating to a cool event, I suddenly realised that it happens. Looking to people making line around cookies corner, I have observed that the plates with brown, beige, flour like sweets, were empty. And the plate with pink cookies were almost full. Funny somehow.


@SelgrosRomania #SelgrosRomania aprovizioneaza "Lacrimi si sfinti"?!

"Lacrimi și sfinți", restaurantul d-lui Mircea Dinescu oferă preparate din sosuri industriale? Din cuburi de borș magic? Din bază Knorr? Înghețată pe care o cumpără de la engros Selgros? Până la lansarea campaniei Selgros despre cum vine compania în ajutorul profesioniștilor, credeam că nu există nici o legătură între gastronomia marca Dinescu și supermarketuri de tip cash and carry. În acest caz, se pare că un mit de marketing s-a destrămat. Bucătăria de la "Lacrimi și sfinți" gătește ca pe vremea străbunicii...care cumpăra făină de la Selgros...?!

Cremwurst sau crenvurst, plusuri și minusuri la Caroli

Pentru cine se prinde un pic de limba germană, krem este cremă. Adică cremă de carne. Iar wurst înseamnă cârnat. Cârnat cu carne cremă. 

Dacă ne-am lămurit, putem să dăm o steluță celor de la Caroli că repun în linia corectă denumirea produsului. 

Nu și pentru că se folosesc de cremwurști ca să facă profit din subproduse și copii-consumatori.

PS: Este adevărat că toată povestea este articulată, cu de toate. Filme, personaje, story, un Carolino amuzant. Ca să îți bage crema de carne pe gât, au făcut ceva-ceva.


10.000 euro la Street Delivery

Ar merge depus un proiect Slow Food la Street Delivery, for fun? AICI




luni, 25 mai 2015

A #VanGogh for sale in old city #Bucharest


Această minte sclipitoare: John Nash


Poale în brîu fără

Frumoasele false promisiuni. Tipul din chioșc mi-a răspuns amuzat că să aducă și poale în brâu. În parcul Tineretului, cu ceva timp în urmă, pe lângă Palatul Copiilor, am dat peste o căsuță care adăpostea tot felul de produse alimentare de tip snacks. Este bizar de ce cineva își vopsește prăvălia de gustări de-a gata - biscuiți, napolitane, mașină de cafe, cu toate această înscenare care promite poale în brâu moldovenești. Și apoi nu livrează așa ceva. Ce o fi în mintea unora din compatrioții noștri, de promit chestiuni pe care nu le pot oferi. Pentru ei este un simplu amuzament să promită ceva și să livreze altceva. Pot mâine să vândă pește sau carne tocată. Permanenta învârteală pentru a scăpa de găsirea unui obiectiv serios. Vindem ce putem, să iasă ceva. Au banii necesari să îți permită asta. Foarte curios. 


Get in La Plăcinte

Ieșiți în oraș? Am remarcat deschiderea pe care La Plăcinte și-a creat-o la localul din clădirea pe lângă str. Academiei. Poate părea ceva banal, însă mie mi s-a părut ca un fel de opening aparte. Există trecerea de pietoni, masa de persoane în așteptare, oameni care privesc și caută să își consume timpul la semafor roșu, scrutând în stânga, dreapta, sus-jos. Timpul care trece greu, cele câteva minute. Dacă atâția ani, așteptând verde pentru pietoni, nu prea aveai la ce să te uiți înspre partea stânga de stradă Academiei, acum ai. O deschidere ca o invitație către interiorul localului La Plăcinte. Altfel decât la cafenelele din centrul vechi, unde acest tip de opening, este chiar banal. Poate însă m-am lansat eu în nu știu ce reverie stupidă. Nu? Dar mi-ar place să iau masa acolo, să privesc înspre Spitalul Colțea, spre piața Universității...


Topoloveni sau sindromul salam săsesc

Cam așa arată o mașină de serviciu a MCG Topoloveni. Nu, nu este a companiei care produce magiunul de prune de Topoloveni. Ci a concurenței care a investit masiv în aceeași zonă. 

Este industria alimentară o poveste despre oameni buni și oameni răi? Despre fundamentări corecte sau nu, pentru crearea sau recrearea unor produse alimentar? Magiunul de prune de Topoloveni, un produs cu Indicație Geografică Protejată, nu poate fi produs de altcineva, sub această denumire. Nu din cauza rezervării mărcii la OSIM ci pentru că un produs IGP respectă un regulament european. Ce te faci cu granițele subtile ale marketingului și publicității, care sunt încălcate adesea cu bună știință pentru a intra pe teritoriul competitorilor? 

Active in Chicago de Bjorn Heidenstrom

(c) Bjorn Heidenstrom
Este o fotografie realizată de un norvegian cu care m-am cunoscut de la distanță, prin Internet. Bjorn Heidenstrom. Un personaj cu care nu ne-am putut întâlni în Norvegia, în călătoria de anul trecut, în 2014, pentru proiectul de patrimoniu dedicat lotcii. Dar Bjorn Heidenstrom publică din drumurile sale, tot felul de imagini care povestesc experiențe. Aici văd nu Chicago, ci București. Pe Dâmbovița s-ar putea sau nu?


miercuri, 20 mai 2015

Despre slow si fast la Facultatea de Sociologie...

Evenimentul are loc marti 26 mai ora 14.00 la sediul Facultatii de Sociologie si Asistenta Sociala din Schitu Magureanu, Sala de Consiliu, aveti detalii la acest link http://sas.unibuc.ro/index.pl/contact_ro Speram sa strangem aproximativ 20-30 de participanti, dar depinde foarte mult de efectul promovarii. Tematica este destul de larga, incercam sa promovam ideea existentei unei relatii intre alimentatie, cultura si sanatate. Speram intr-un format interactiv si sunt sigura ca vor exista intrebari. Al doilea invitat este domnul doctor Omer Secil, aveti mai multe detalii aici http://www.ponderas.ro/medici/dr-omer-secil/
 
 

Marmara birlik

O pastă de măsline, este drept, turcească, luată de la magazinul iranian din Calea Moșilor, de la Zam Zam. Bună bună ca orice pastă de măsline normal preparată....


Să bem și să ne înflorim

A venit vara...ați pus de un suc de soc?



Iaurt de oaie...de ce nu?

După miei și după Paște, apare și iaurtul de oaie. 


Get around...Bucuresti Tu



marți, 19 mai 2015

Greenpeace, fact finding research about the future of CAP

Greenpeace, fact finding research about the future of CAP. LINK


Face-o-book goes on...Bucuresti mai optimist

Succes Tudor Pop, succes Bucuresti Optimist
 

RNDR discuta despre produse locale. In 21 mai 2015.




Chateau Pietro. Vin. Tămâioasă românească. @itmorar @VinulRo

Domeniile Franco-Române. De ceva timp caut pe ici, pe colo, un pic de passito. Despre care aflați aici. Este un vin de "stoc" (îl pui deoparte), obținut din struguri lăsați mult toamna târziu la stafidit. Passito cred că este în aceeași gamă precum retsina, vinul licoros grecesc (dacă greșesc înseamnă că trebuie să devin băutor). Și în această grupare, se adaugă și Tămâioasa românească. Chateau Pietro. Pe sticlă este scris că vinul a fost îmbuteliat doar în 18.000 sticle, în anul 2002. L-am găsit și cumpărat la dl. Lucian Anghel, la piața de la ASAS, la agronomie. 30 de lei, jumătate de litru. La dl. Florescu este 44 lei. Deși este nedrept să reducem acest vin la sistemul metric internațional. L-am gustat și am rămas cu o impresie adevărată despre Tămâioasă. Da. Dacă mergeți la dl. Anghel, spuneți că ați citit la mine desre vinul lui. Mulțumesc Chateau Pietro!



Vărgat sau comun? Tărcat sau de-al casei. Dovlecei.

Am făcut un test ca de semi-gospodar. La piața de la ASAS, cunoscută și sub numele de "piața de la agronomie" am găsit un dovlecel cu niște dungi pe el. Doamna mi-a spus că este între zucchini și dovlecel, o încrucișare. Aneta a privit fotografia și și-a exprimat rezerva, dacă este cine știe ce chestie modificată genetic. Soția mea nu s-a temut nici de un soi, nici de celălalt. pe de altă parte, cel de-al doilea soi de dovlecel este de la piață. Așadar dovlecelul vărgat versus cel comun. Și prețurile diferite, ce ați alege?



Pierre caffe & tea, do you go with the car?

Ce am mai descoperit umblând, pe ici, pe colo, prin București? O mașinuță cu cafea și ceai, Pierre. Probabil nu te face bogat dar te face mai apropiat de oameni. Se afla în zona SEMA Park, vinerea trecută, 15 mai 2015. Întâmplător este și un Fiat carosat special.


vineri, 15 mai 2015

Iaurt de oaie de casă. Sau iaurt din lapte de oaie, facut in casa....

Credeți că este simplu? Unul din visele mele este să deschid un lacto-bar. Până atunci, am luat lapte de oaie de la d-na Istrate, de la Fundata. Și am pus de am prins și am făcut iaurt. Două zile la temperatura camerei și apoi o săptămână în frigider.




joi, 14 mai 2015

Despre peste la Genova...Slow Fish Genova @SlowFoodHQ

In timp ce ne vedem de treaba in Romania, cu paduri, ciocarlii, in Italia, italienii, se pregatesc la Genova, de Slow Fish. Peste frate!


Despre branza de Nasal, o revenire

14 May 2015: Slow Food International Press Review @SlowFoodHQ

 
Slow Food International Press Review

Dear Slow Foodies,

Here is our weekly selection of articles:

Two great interviews with Carlo Petrini about Expo 2015:
Belgium, Lesoir.be: http://bit.ly/1FMQsyq
Attached please also find Petrini’s interview for the French magazine Le Nouvel Observateur.

A video of Roberto Burdese’s interview from the Slow Food Pavillon at Expo 2015:
USA, CNBC: http://cnb.cx/1JtpCur  

Also the Easyjet Airlines Traveller Magazine has dedicated an issue on Expo 2015 with an interview with Serena Milano. Here the online version  http://bit.ly/1Jo8AxL  .

The BBC Food Programme  continues to explore products from the Ark of Taste during a weekly slot on BBC Radio 4. The last clip featured West Borneo Forest Honey, a forest honey produced by a species of Apis dorsata in Indonesia. Here the link to hear the episode on streaming: http://www.bbc.co.uk/programmes/p02q2pp8

An article talking about the Food Connections festival in Bristol and the collaboration between the BBC
and the Slow Food Ark of Taste project.
United Kingdom, Metro: http://bit.ly/1Q1QK7y

How can we feed the planet in the future? The message that Slow Food wants to bring at Expo 2015:
France, Actualités News Environnement: http://bit.ly/1GMi7M8
United States, Madeinitalymall Blog: http://bit.ly/1EUoFeB
Mexico, Grupo Milenio: http://bit.ly/1EdfEst
Austria, Blogs - Nachrichten.at: http://bit.ly/1chEWjm
United States, Forbes.com: http://onforb.es/1KJxWqF

Several articles focus on Slow Food’s criticism about the participation of major multinational corporations such as McDonald’s or Coca-Cola:
Taiwan,
百彥餐旅部落格: http://bit.ly/1DQroRg
France, Le Huffington Post: http://huff.to/1zK7WL1
Venezuela, Aporrea.org: http://bit.ly/1FMWUFQ
Germany, Tagesschau.de: http://bit.ly/1F3RrLW
United Arab Emirates, Gulf News: http://bit.ly/1zrhz0O
Germany, Deutsche Welle: http://bit.ly/1EO0rlb
Slovenia, Delo.si: http://bit.ly/1GY17rw
United States, Travel - msn: http://bit.ly/1EWMxON

Slow Food is one of the organizers of the Expo dei Popoli , the international forum which will be held from June 2 to 6, 2015. 200 international delegates, including members of Terra Madre food communities, will gather in Milan to draft a Milan 2015 People’s Expo Charter.
Slovakia, Buongiorno Slovacchia: http://bit.ly/1GKrXn6  

An article about the Slow Food Youth Network (SFYN) in France:
France, blog.laruchequiditoui.fr: http://bit.ly/1GYE5hA  

The “Milano Sake Week” will be held in July in order to communicate to the world the diversity of Japanese food culture. The sake stylist Makiko Tejima talks about her interview with Carlo Petrini  and her participation to Salone del Gusto and Cheese festival: 
Japan, The Japan Times: http://bit.ly/1OXasEp

Representatives of 40 villages from various parts of the state of Meghalaya, in northeast India, gathered together the last Saturday to prepare Indigenous Terra Madre. The event will be held in November 2015 in Meghalaya.
India, The Shillong Times: http://bit.ly/1H5XQ9J

Other two good articles about Slow Food:
Saudi Arabia,
دار الأخبار: http://bit.ly/1ENOH1W
United States, PopularResistance.Org: http://bit.ly/1E4GRyw
Five Movements Igniting Change For The Earth.

Good to know:

UK, The Guardian: http://bit.ly/1R8BA1K

UN calls for suspension of TTIP talks over fears of human rights abuses.

An article about the potential of wasted food brought up by chef Roy Choi in his new chain called Loco’l:
USA, The New Yorker: http://nyr.kr/1zIOttO


The Slow Food International Press Office Team
Paola Nano, Ester Clementino and Giulia Capaldi

marți, 12 mai 2015